ePrivacy and GPDR Cookie Consent by Cookie Consent
Cilantro nutritie integrativa si health coaching
Cilantro » Blog
Reprezentativ

Fibrele alimentare-esenţiale pentru un stil de viaţă sănătos

„Like the stomach, the heart too, wants different diets” – Gustave Flaubert

Istoria fibrelor alimentare începe în Grecia antică, unde a fost documentat pentru prima dată rolul acestora în prevenţia constipaţiei. În 1930 J.H. Kelogg (i.e.:faimosul medic american „inventator” al cerealelor procesate) a completat beneficiul descoperit de grecii antici, cu efectele pozitive asupra pacienţilor ce primiseră diagnostic de colită. Dacă eşti curioasă/curios să afli mai multe despre Kelogg (şi) dintr-o perspectivă artistică (destul de contestată 🙂 ), vă recomand filmul The Road to Wellville o comedy-drama cu o distribuţie interesantă. Întorcându-ne la istoria fibrelor, abia în 1953 a fost folosit termenul de „fibre alimentare”, fiind lansat de Dr. Eben Hipsley, într-un articol medical despre toxemia gravidică.

Continuă lectura „Fibrele alimentare-esenţiale pentru un stil de viaţă sănătos”
Reprezentativ

Motivația ta pentru slăbit : ce este, de ce e atat de importantă și cum o obţii?

Din cauza numărului tot mai mare de persoane care se confruntă cu o creștere ponderală (i.e.: la nivel mondial vorbim deja de o epidemie a obezităţii), a crescut considerabil nivelul de interes al populaţiei generale în ceea ce privește optimizarea stilul de viață. Ca urmare, se impune o discuţie si asupra rolului pivotal al motivației în procesul de reducere şi/sau menținere a greutății unei persoane.

 În prezent, consilierea nutrițională reprezintă o modalitate eficientă și din ce în ce mai căutată de persoanele care se confruntă cu diverse probleme de sănătate, care îsi doresc o schimbare pozitivă a aspectului fizic sau cele care sunt preocupate de strategiile antiageing. În calitate de client al Cilantro.ro, beneficiezi de educaţie nutriţitională, planuri alimentare, coaching motivaţional, informații în tot ceea ce cuprinde nutriția integrativă și  soluţii pentru ca stilul de viață pe care te ajut să ţi-l construieşti, să fie unul permanent.

Cuprins:

Motivația pentru slăbit – esențială în reducerea și menținerea greutății.

Motivația pentru slăbit – importanța pe care o are pentru sănătatea doamnelor/domnişoarelor.

Cum să-ți găsești (sau contruiesti 🙂 ) motivația pentru a slăbi?

Ce avantaje există dacă ai si îţi menţii motivaţia?

Motivația pentru slăbit – esențială în reducerea și menținerea greutății.

Există numeroase motive care determină creşterea în greutate a unei persoane. Spre exemplu, potrivit autorilor lucrării „The association between short sleep duration and weight gain is dependent on disinhibited eating behaviour in adults”, publicată în anul 2011, persoanele care au un somn cu o durată scurtă și o alimentație incorectă sunt mai predispuse să ia în greutate și să se confrunte cu creşterea circumferinței abdominale (i.e.: ceea ce în timp s-a dovedit că determină instalarea bolilor cronice: diabet de tip 2, boli cardiovasculare, etc).

Dacă dorești să reduci sau să îți menții greutatea, ai nevoie de ajutorul unui specialist care să te ghideze într-un mod profesionist și eficient în călătoria pe care urmează să o parcurgi. Specialistul te poate ajuta să îţi îmbunătăţesti calitatea si arhitectura somnului, ceea ce în perspectivă îţi asigură un nivel superior de energie vitală. Aceasta din urmă va antrena mai departe creşterea nivelului tău de motivaţie în privinţa schimbării stilului de viaţă.

Continuă lectura „Motivația ta pentru slăbit : ce este, de ce e atat de importantă și cum o obţii?”
Reprezentativ

Sănătos sau bolnav? Determinanţii sociali ai stării de sănătate pot face diferenţa între cele 2 stări

În ultimii ani a devenit din ce în ce mai clar (pentru societăţile avansate, cel puţin) că starea de sănătate (ca şi cea de boală, de altfel) este multifactorială.

Continuă lectura „Sănătos sau bolnav? Determinanţii sociali ai stării de sănătate pot face diferenţa între cele 2 stări”
Reprezentativ

Beta glucanii – o sursă naturala importanta pentru cresterea imunitatii

Nu-i aşa că, cel putin in ultimul timp, din ce in ce mai multi dintre noi am devenit preocupati sa cautam stiluri de viata, interventii nutritionale, alimente si multe alte lucruri care sa ne ajute sa ne modulam in sens pozitiv nivelul imunitatii? Pornind de la preocuparea aceasta „colectiva”, am lasat deoparte vitaminele si mineralele (i.e.: nu pentru a le minimiza rolul, ci pentru ca sunt „acoperite” ca subiecte de catre o multime de surse) si mi-am adus aminte de beta glucani. Si unde puteam sa caut testarea ştiinţifică a legaturii lor cu imunitatea decat in baza de date a National Institutes of Health?

Continuă lectura „Beta glucanii – o sursă naturala importanta pentru cresterea imunitatii”

Ahuacacuahatl sau „perele crocodil”

Dacă titlul te-a facut suficient de curios cât să intri să citesti si articolul, nu-ţi mai prelungesc asteptarea si dezvălui de pe-acum că vreau să-ţi spun câteva lucruri importante despre avocado, informaţii evidence-based, ca de obicei. Numele iniţial al fructului era cel aztec, Ahuacacuahatl, fiind denumit ulterior popular în regiunile tropicale si subtropicale, „pară crocodil”, datorită (sau din cauza 🙂 ) conturului său neregulat.

Continuă lectura „Ahuacacuahatl sau „perele crocodil””

În loc de faimoasele rezoluţii pentru noul an

Pentru primul articol din anul acesta pregătisem câteva topicuri „ţintite”: sănătatea metabolică, mituri legate de consumul asa numitelor alimente „minune”, malnutriţie, sănătate prin stil de viaţă, etc. Desi cele enumerate mai devreme sunt subiecte pe care cred că le vei găsi interesante în săptămânile urmatoare când le vei citi, altceva mi s-a părut mult mai potrivit începutului de an : una dintre tehnicile de mindfulness ale lui Thich Nhat Hanh, cea referitoare la hrană si vindecare.

Continuă lectura „În loc de faimoasele rezoluţii pentru noul an”

Studiu recent al Ipsos si World Economic Forum plasează România pe poziţia a treia în ceea ce priveste timpul alocat activitătii fizice săptămânale

Sunt vesti bune în perspectivă pentru sănătatea publică din Romania. Studiul condus de Ipsos si WEF în perioada 25 iunie-9 iulie 2021 a analizat rutina activităţii fizice săptămânale a 21.503 subiecţi cu vârste cuprinse între 17-74 de ani în unele ţări (sau 17-74 de ani in altele) din 29 de ţări.

Continuă lectura „Studiu recent al Ipsos si World Economic Forum plasează România pe poziţia a treia în ceea ce priveste timpul alocat activitătii fizice săptămânale”

Impactul produselor de igienă orală asupra sănătăţii

Articolul acesta vine ca o continuare a celui în care am venit cu date stiinţifice despre efectele asupra sănătaţii ale diverselor tipuri de veselă pentru bucătărie. Te întrebi probabil (si bine faci 🙂 ) ce legătură ar putea să existe între vasele în care gătesti si produsele de igienă orală. Care produse ar trebui (nu-i asa ?) să fie testate si să conţină doar substanţe active sau excipienţi cu efect pozitiv asupra sănătăţii orale.

Continuă lectura „Impactul produselor de igienă orală asupra sănătăţii”

Vasele în care gătim zilnic pot fi toxice?

Dacă esti o persoană preocupată de a-ţi construi un stil de viaţă sănătos ( având în vedere că citesti articolul ăsta sunt sanse mari să fii 🙂 ) sigur ţi-ai pus intrebarea din titlu la un moment dat, cam dupa ce te-ai lamurit (1) de unde să cumperi alimente sănătoase si (2) ce tehnici de gastrotehnie să folosesti.

Continuă lectura „Vasele în care gătim zilnic pot fi toxice?”

Putem să ne îmbunătăţim funcţia imună prin activitatea fizică?

În afara faptului că subiectul imunitaţii este de actualitate în ultimele 18 luni, primesc constant întrebarea din titlu de la mai multe categorii de clienţi de-ai mei: persoane care au trăit recent experienţa trecerii printr-o patologie cronică de sistem imunitar, persoane sedentare si/sau obeze care doresc sa-si găsească o motivaţie validată stiinţific pentru schimbarea stilului de viaţă, persoane sănătoase care doresc să-si construiască un stil de viaţă optim si persoane care au reusit să-si creeze un stil de viaţă sănătos si vor să stie dacă în ceea ce priveste activitatea fizică, „more is better” 🙂 .

Continuă lectura „Putem să ne îmbunătăţim funcţia imună prin activitatea fizică?”
Cilantro nutritie integrativa
Despre mine Programari Intrebari frecvente Contact
Prima pagina Nutritie Integrativa & Health Coaching Blog
Politica cookie Preferinte cookie Politica GDPR